Please, evaluate the offer:

Babja mrva nad Vrhpoljem, Vipavska dolina

Print Add to travel planner
Na severozahodnem robu Nanosa, visoko nad vasjo Vrhpolje pri Vipavi, se dviga vzpetina, na katero so domačini v zadnjem času speljali zanimivo pot, ki se deloma vije po starih, udelanih poteh, deloma po že markiranih poteh iz Vipave proti Nanosu, deloma pa jo ubere povsem po svoje.

Vrhu so domačini nadeli ime Babja mrva ali pa tudi Babje mrva. Nekateri mu baje pravijo tudi »Škf« ali pa ga celo zamenjujejo za Škavnico. Slednja je sicer res v neposredni bližini, vendar stoji dovolj proč v smeri proti jugozahodu, da je ni moč zamenjati za Babjo mrvo. Najbrž obstaja še kakšna druga razlaga glede imena, vsekakor pa je mogoče reči, da je izbor imena korekten in posrečen. Pri tem je potrebno poudariti, da je pot na Babjo mrvo zaenkrat še neuradna in ni označena s klasičnimi planinskimi markacijami (t. i. Knafeljčevimi markacijami). Na vrhu Babje mrve je vpisna knjiga, manjši kovinski križ (postavljen aprila 2006), postavljenih je tudi nekaj miz in klopi. Z Babje mrve je sicer v smeri proti jugozahodu mogoče po označeni poti priti do Škavnice oz. razgledne točke, na kateri so Vrhpoljci prav tako postavili križ in klop za počitek. Tu je razgled na Vipavsko dolino in Kras še lepši.

Na Babjo mrvo se je mogoče povzpeti tako iz Vrhpolj kot iz Vipave in Gradišča pri Vipavi.
V Vrhpolju je pot mogoče začeti pri cerkvi. Od tod je potrebno iti najprej nekaj deset metrov po asfaltirani cesti, ki pelje proti Nanosu oz. Colu, nato pa zaviti na desno med hiše in proti pobočju Nanosa. Kaj kmalu pot pripelje v gozd, koder sprva
poteka po stezi, ki je označena z rumenimi oznakami in smerokazi z napisom pohod – ti se uporabljajo pri vsakoletnem pohodu med vinogradi, ki ga organizirajo Vrhpoljci. Nato se pot odcepi in z rdečimi oznakami (barvne oznake in rdeči trakovi) pripelje do Debelega vrha, koder se za nekaj časa priključi markirani planinski poti iz Vipave do Loze in Nanosa. Na točki, kjer se tej markirani poti, t. i. »trški poti« priključi krajša pot iz Vipave v Lozo (ta se začne nekoliko nad Starim gradom nad Vipavo, medtem ko se daljša, trška pot odcepi proti Nanosu tik pod Starim gradom – obe sta pa markirani planinski poti), se pot proti Babji mrvi znova poda po svoje (na tem križišču je tudi smerokaz, ki kaže, v katero smer jo je potrebno ubrati za Babjo mrvo). Nekaj časa pot nato še poteka po dokaj dobri stezi, tik pod vrhom pa zavije v gozd in v dokaj strmi črti pripelje do vrha. V tem odseku je zato občutno več oznak, večina jih je narejenih z oranžno markirno barvo. Vrh so domačini v zadnjem času konkretno očistili, tako da je z njega lep razgled. Kot na dlani so naselja Vrhpolje, Budanje, Ajdovščina in celoten osrednji del Zgornje Vipavske doline, Kras, Čaven, Golaki, t. i. Rob in zadaj Gora ter Col. Na vrhu je že postavljena tudi skrinjica, ki pa v začetku aprila letos še ni imela ne žiga ne vpisne knjige. Iz Vrhpolj do Babje mrve je okrog uro in pol hoje.

Z Babje mrve se je sicer mogoče podati tudi naprej. Po pobočju v smeri proti jugovzhodu se namreč skozi gozd v dveh do treh minutah lahko pride do široke dobro vzdrževane vlake (v gozdu smer do vlake nakazujejo modri trakovi okrog dreves, vsaj v začetku aprila je bilo tako). Če vlaki sledite v smeri proti jugu, kmalu pridete do naslednje vlake, po kateri poteka tudi markirana planinska pot iz Vipave prek Plaza in kapelice pri Lipah (694 m) proti Abramu (900 m). Tu se je mogoče odpraviti na levo proti Abramu ali na desno proti kapelici pri Lipah (694 m), do koder je kakšno minuto hoje. Od kapelice se je mogoče odpraviti ali proti Lipam in Gradiški Turi ali proti Plazu oziroma Gradišču in Vipavi.

Pot iz Vipave na Babjo mrvo se lahko začne na Trgu Pavla Rušta (»stari plac«). Od tam markirana planinska pot po levi različici (ne desni, ki poteka za Starim gradom) pripelje najprej do križišča pod Starim gradom. Tu je potrebno izbrati markirano pot, ki gre naprej proti severu (daljša pot iz Vipave prek Loze na Nanos), mogoče pa je
zaviti tudi na desno, prav tako markirano pot, ki se s strmim klancem v smeri vzhoda usmeri proti Plazu in Abramu. Čez čas se s te poti na levo odcepi označena pot proti Lozi (krajša pot iz Vipave do Loze), ki pa se pridruži svoji daljši različici prav na mestu, koder je tudi že zgoraj opisani odcep proti Babji mrvi. Iz Vipave do Babje mrve je za kakšno uro in pol hoje.

Pot z Gradišča pri Vipavi pa se začne pri igrišču na vrhu Gradišča. Tu se ubere markirano pot proti Plazu (529 m) in nato do kapelice pri Lipah. Od tod je potrebno iti naprej v smeri proti Abramu, pri čemer pa se kmalu že na prvem odcepu na levo zavije po široki poti proti severu. Ta je neoznačena in do Babje mrve pripelje v kakšnih 15 minutah. Vendar pa je potrebno biti pozoren, kje zaviti s te poti na levo proti vrhu Babje mrve. Modri trakovi, zavezani okrog dreves, ki v nekaj minutah pripeljejo do vrha, namreč (vsaj na začetku aprila je bilo tako) niso najbolje vidni. Z Gradišča do Babje mrve je za okrog uro hoje.
Altitude difference : 314 m

Children
GO!

Cookies

The website uses cookies to improve user experience. By visiting and using the website, you agree with cookies.