Ocenite ponudbo:

Izvajalec : Sonja in Mirko Mohorič

Naslov: Gore nad Idrijo 9, Gore nad Idrijo, 5280 Idrija
Telefon: 041376041, 041596494
Zaradi precejšnjega naklona vrtne površine so pomembna sestavina okrasnega vrta različno veliki kamni in skale, ki pa niso le okrasni element vrta, pač pa igrajo še druge pomembne vloge. Zaradi velike strmine preprečujejo izpiranje zemlje, omogočajo prehod po skalnjaku, služijo kot obroba, hkrati pa delijo vrt na posamezne dele. Uporabljeni so tako kamni, iz katerih sta bila zgrajena že dotrajana hiša in kozolec, kot tudi kamni iz narave. Razen skalnjaka, ki predstavlja poglavitni del vrta, so pomembni sestavni del vrta tudi grede z višjimi in visokimi trajnicami ter različnimi grmi. Skalnjak vzhodno od hiše je zasajen z različnimi trajnicami, ki omogočajo, da je skalnjak v cvetju od zgodnje pomladi do jeseni.

Skalnjak vzhodno od hiše je zasajen z raznimi trajnimi rastlinami, cvetočimi od zgodnje pomladi do jeseni. Med njimi so: zvončki (Galanthus), jegliči (Primula), žafrani (Crocus), luki (Allium), pritlikave perunike (Iris), različne plamenke (Phlox), vijolice (Viola), pasji zob (Erythronium dens-canis), razne hrušice (Muscari), logarice (Fritillaria), ... in druge. Skalnjak najbolj bujno cveti od sredine marca do konca julija. Po kratkem premoru pa začenjajo s cvetenjem v jeseni cvetoče rastline.

Skalnjak na zahodni strani hiše, na katerem so kamni iz narave, je zasajen predvsem z majhnimi in nizkimi rastlinami in nekaj posebnostmi. Med njimi so: Carduncellus mitissimus, Asperula sintenisii, triglavska roža (Potentilla nitida), razni svišči (Gentiana), planika (Leontopodium alpinum), alpski zvonček (Soldanella alpina), repuš (Phyteuma), netreski (Sempervivum), kamnokreči (Saxifraga), velebitska degenija (Degenia velebitica),…. in druge.

Na gredicah brez kamenja pa so še druge rastline: zali kobulček (Astrantia), figelija, bradate perunike (Iris barbata), maslenice (Hemerocallis), hoste (Hosta), hortenzije (Hydrangea), hibiskusi (Hibiscus), ostrožniki (Delphinium), modrina (Ceratostigma), pajkovke (Cleome), ščir (Amaranthus), dalije (Dahlia) , muškatna kadulja (Salvia sclarea), kresnice (Astilbe).

Poleg vseh naštetih in ne naštetih rastlin je na vrtu tudi nekaj okrasnih grmov, živa meja, razne plezalke: kovačnik (Lonicera), glicinija (Wisteria), sroboti (Clematis), jasminova troba (Campsis).

Pod balkonom je našla svoj prostor manjša zbirka kaktej.

Ob vrtu raste tudi nekaj sadja in jagodičevja: jabolka, hruške, češnje, kivi,azijska hruška ali nashi, aronija (Aronia melanocarpa), capuli (Prunus salicifolia), šmarna hrušica, ribez, josta (Ribes nigrum x uva-crispa), tayberry (Rubus hybrid), robida, kot posebnost pa tudi kitajska malina - Wineberry (Rubus phoenicolasius), indijanska banana (Asimina triloba), sibirska borovnica (Lonicera kamtschatica ),…. in druge.

Potek
v sredogorju

Težavnost
nezahteven sprehod, lahka tura, nezahteven izlet

Višinska razlika : 760 m

Pohodniška ponudba
sprehodi, poti v gozdovih

Ogledi
vodeni

Prostovoljni prispevki

Dostop do vrta Sonje Mohorič Gore 9

Dostop iz Idrije
V Idriji, če pridemo iz ljubljanske smeri, zavijemo v semaforiziranem križišču pri centru MERCATOR desno (1). Peljemo se 5 km v hrib. Po petih kilometrih pridemo v križišče. Pod križiščem je hiša z zeleno streho. (2) Tam je vaš cilj.
Dostop iz Logatca
Avtocesto zapustimo na izvozu LOGATEC (1). Na prvem krožnem križišču gremo naravnost (2) Drugi izvoz). (Pri drugem krožnem križišču zavijemo na desno (3) (Prvi izvoz). Peljemo se do križišča kjer je kažipot za ŽIRI, zavijemo levo za Žiri (4). Po nekaj kilometrih se začenjamo vzpenjat v hrib, pripeljemo do križišča s kažipotom IDRIJA 17 km (5). Tam zavijemo za Idrijo. Peljemo se skozi naselji Rovtarske Žibrše in Medvedje Brdo. V naselju Veharše(7) je zopet kažipot za Idrijo, sledimo kažipotu in po približno štirih kilometrih se pripeljemo do križišča tam ustavimo (8). V križišču so kažipoti za Idrijo, Gore, Dole, Led. Razpotje in Jelični Vrh. Na desni nad križiščem je GASILNI DOM. Pod križiščem pa je hiša obložena z belo fasadno opeko in z zeleno streho. Ta hiša je tudi končni cilj. Ta pot je iz Logatca najbližja in je dolga okrog 22km.
Lahko greste tudi iz Logatca preko Kalc, Hotedršice, Godoviča, kjer zavijemo pri cerkvi desno in po petih kilometrih pridemo do naselja Veharše, od tam pa levo za Idrijo.
Dostop iz Žiri
Žireh (1) se držimo smeri za Idrijo. Pridemo do Govejka (2), tam gremo naravnost do naselja Ledinsko Razpotje (Pečnik) (3). Cesta se prevesi proti Idriji. V križišču pri ogledalu zavijemo levo in po petih kilometrih vožnje skozi gozd, pridemo v vas Gore (4). Gremo skozi vas, nato se začnemo spuščati, po enem kilometru pridemo do križišča. Tam ustavimo. v križišču so kažipoti za Dole, Gore, Jelični Vrh in Idrijo. V križišču je tudi oglasna deska na kateri piše: REBRO – KS Dole. Nad križiščem je GASILNI DOM, pod križiščem pa hiša z zeleno streho in vrt katerega iščete (5).  Iz Žiri do našega vrta je približno 13 km.

Spletna stran : http://picasaweb.google.com/104538510154323768082/VrtVRebru#
GPS Northing (N) : 45,9962
GPS Easting (E) : 14,069
Fotografije
Skrbnik : Center za idrijsko dediščino | 05 374 39 16 | | last modified: 10.11.2014
na zemljevid

Otroci
IŠČI

Piškotki

Spletno mesto uporablja t.i. piškotke za izboljšanje uporabniške izkušnje. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.